Límit de 30km/h en vies urbanes d'un carril per sentit i de 20km/h en vies de plataforma única de calçada i vorera
A Santa Eulàlia només es mantindrà el límit de 50km/h a la Carretera de Barcelona i a la de Terrassa a Mataró
El Reial Decret 970/2020, de 10 de novembre, modifica el Reglament General de Circulació i el Reglament General de Vehicles en matèria de mesures urbanes de trànsit a tot l'estat espanyol. Aquest nou Reglament de Circulació estableix, a partir de l'11 de maig de 2021, el límit de velocitat a 30km/h en vies urbanes d'un únic carril per sentit de circulació, a 20km/h en vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera i a 50km/h en vies de dos carrils o més per sentit de circulació.
Per tant, exceptuant els trams de travessia, queden afectats tots els carrers de Santa Eulàlia de Ronçana, on es limitarà la velocitat a 20 o 30km/h segons les característiques de la via. Només es mantindrà el límit a 50km/h a la Carretera de Barcelona (BV-1435, la que creua el poble) i la Carretera de Terrassa a Mataró (C-1415b, la que va de Caldes de Montbui a Lliçà d'Amunt). A més, està prohibit circular per aquestes vies, així com per vies interurbanes i autopistes i autovies que transcorren dins de poblat, amb vehicles de mobilitat personal com són els patinets elèctrics.
En les properes setmanes es començarà a instal·lar la nova senyalització a tot el municipi per adaptar-la a la normativa. El principal objectiu d'aquesta modificació és reduir la sinistralitat en vies urbanes per tal que la circulació de vehicles i vianants s'adeqüi als nous models de ciutat i de municipi, més verd, sostenible i amable per a les persones. D'aquesta manera, es pretén millorar la convivència entre vehicles i vianants, posant especial atenció a les persones amb mobilitat reduïda, transport públic, bicicletes i vehicles de mobilitat personal.