El servei "Fem-ho fàcil!" ajuda la ciutadania a fer tràmits electrònics i a cercar informació
Està disponible en més idiomes, ofereix suport per realitzar més tràmits, s'hi pot contactar a través de diferents canals i és més inclusiu
L'àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona treballa per millorar la qualitat de vida de la ciutadania, posant a disposició de la població diferents serveis digitals, com "Fem-ho fàcil!". D'una banda, permet realitzar tràmits electrònics de manera personalitzada i, de l'altra, cercar informació pública i guiar en el procés de sol·licitud d'aquesta amb l'Ajuntament.
A través d’aquest servei de suport, la ciutadania pot resoldre dubtes i rebre atenció personalitzada per fer tràmits digitals, com ara utilitzar els sistemes d’identificació i signatura digitals, a cercar informació relacionada amb una convocatòria pública o a rebre guiatge de com presentar una sol·licitud d’accés a la informació publica. Per a empreses o entitats, aquest servei permetrà superar les dificultats tècniques per presentar factures electròniques, participar en licitacions públiques, o conèixer quines contractacions s’han fet des de l’ens local.
Un servei més ampli
Amb la voluntat de reduir les desigualtats i facilitar que els col·lectius amb dificultats d’accés a l’administració digital puguin accedir a aquest servei, s’hi han incorporat recentment algunes novetats:
- Més tràmits: Suport en consultes sobre el portal de transparència municipal o sobre com fer peticions d’accés a la informació pública.
- Més canals: A més del telèfon (93 595 0464), el correu electrònic ((Necessites javascript per veure aquest correu-e)) i el formulari web, ara la ciutadania també pot resoldre els dubtes per WhatsApp (+34 722 42 53 63) i videoatenció.
- Més idiomes: Servei de videoatenció en més de 40 idiomes.
- Més inclusius: Servei amb intèrpret de llenguatge de signes i protocol telefònic per ajudar les persones amb discapacitat visual.